RSS

Samuel Becket sau „cel care prezintă personaje pe care nu trebuie să le urmăm”

19 Ian

     Fără nicio legătură cu primul, doar din cauza alfabetului(Bach,Becket), astăzi vă dau cîteva informații despre Samuel Becket și singura carte pe care am reușit s-o citesc de la el, „Așteptîndu-l pe Godot”, o piesă de teatru în 6 personaje, dintre care 2 – principale (Estragon, Vladimir) 2 – episodice (Pozzo, Lucky), 1 – episodic, cu un rol foarte mic, aprox.3 replici și 1- principal în umbră – Godot .

     Foarte încîntat fiind, cîndva, de lectura sus-menționată, m-am apucat, în extaz, să o arăt altora, în ideea de a-mi împărtăși bucuria.

     Răspunsul pe care l-am primit a fost : „eaaa, dar ce vezi tu așa frumos la o carte în care autorul prezintă niște personaje negative, un exemplu rău, pe care nu ar trebui să-l urmăm….”

     Ei bine, da, sunt aici niște pasaje absolut geniale, dialoguri atît de bine reproduse încît ajungi să le identifici în fiecare vorbire, din fiecare zi (în care ai onoarea cu un personaj „gratios” care-ti spune, spre exemplu : „Ba, irefutabil esti tu! Cu mă-ta!” – iertați-mă că mi-am permis să pun cratimă -).

     Cele 5 personaje sunt aproape alegorice; nu definesc atît niște oameni cît niște trăsături ale unor oameni, cît mintea unor oameni, cît sufletul. Important este să trecem dincolo de firul narativ, să ne oprim la ideile scrise acolo și la ce pot fi ele pentru noi.

     Încă o dată vă rog, nu dați mai multă importanță cărții decît omului. Fiți atenți la voi înșivă și culegeți din cele din jur informațiile care vă pot ajuta la ceva!

    Deci, poftă bună – „Așteptîndu-l pe Godot” !

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Ianuarie 19, 2009 în Literatura

 

Etichete: , , , , , , ,

Lasă un răspuns

