RSS

Primul pe listă – Richard Bach

16 Ian

      Dacă nu știți nimic despre acest Richard Bach, îmi permit să vă spun eu cîte ceva. „despre acest Richard Bach” e destul de prost spus, dat fiind că eu nu am făcut decît să-i citesc cărțile, ci nu să caut o atare biografie. Judecînd însă după mitul lui Pygmalion….

         Ei bine, „Pescărușul Jonathan Livingstone”, un soi de povestioară-alegorie, nu mai bună decît Micul Prinț, nu mai rea decît basmele arhicunoscute (care, să fim sinceri, fără naționalisme gen Creangă a fost filosof – să fie liniștit, filosof sau nu -, sunt destul de proaste), dar nici mai rău decît basmele mai puțin cunoscute cu autori gen Hermann Hesse (care reușește să exceleze pe ici pe colo, în viziunea mea) sau Reiner Maria Rilke.

       Mai puțin tandru. Scris (sau tradus?!) cu termeni cam tehnici, un limbaj cam lemnos, dar merge. Avantajul său este că prezintă destul de bine – si, repet, rece – toată…scena unei situatii „puse la cale” de o ființă superioară semenilor săi.

         Cealaltă, „Iluzii, îl aduce în prim-plan pe Dumnezeu. o enventuală relație a lui cu omul….?…!…? Eu nu mă pot declara încîntat de o lectură în care cineva vorbeste despre ceva ce nu stie și încă nonșalant, și încă un pic flegmatic si detașat. Dar e posibil să mă înșel.

        Oricum, sunt două lecturi de care eu nu m-aș lipsi într-o viață. Mai ales că-s micuțe și nu-mi cheltuiesc foarte mult timp.  În mod cert, le prefer lecturilor din coelho, cărtărescu si patapievici. (îmi pare rău, nu pot să-i scriu cu majuscule).

                                                                                                                           Pe curînd.

 
Scrie un comentariu

Scris de pe Ianuarie 16, 2009 în Literatura

 

Etichete: , , ,

Lasă un răspuns

